Kinnisvaraturu analüüs

Tallinna peatänava ehitamine nihkub aastaid edasi

10.07.2019KinnisvaraBlog

Tallinna peatänava ideekonkursi võitnud eskiisprojekt on tehniliselt läbi mõtlemata ning tekitaks senisest suuremaid ummikuid vaatamata sellele, et peatänavat läbiks vaid 25 protsenti praegusest liiklusest, selgus Tallinna lina tellitud uuringust. Projekt lükatakse edasi, enne seda kavatseb linn tegelda lähipiirkonna projektide

K-Projekti tehtud peatänava eskiisprojekti modelleeringust selgus, et ka kõige paremini töötav eskiisprojekti versioon laseks läbi vaid veerandi praegusest liiklusest, kuid isegi sellisel juhul tekiksid Pärnu ja Narva maanteel ummikud. Lisaks väheneks ühistranspordi keskmine kiirus ning mõnes kohas satuks ohtu jalakäijate turvalisus, ütles K-Projekti juhataja Rein Annusver.

Tallinna linnapea Mihhail Kõlvarti sõnul ei arvesta peatänava ideekonkursi võitnud töö “Kevad linnas” teiste ümbruskonna arengutega, nagu näiteks sadama trammiliin ning Estonia ja Rävala puiestee ümberehitus.

Linnavalitsusel on plaanis lähiaastatel kõik kolm projekti ellu viia – viia Estonia puiestee süvendisse, rajada Rävala puiestee pikendus ning viia trammiliin läbi Hobujaama Vanasadamani. Kuivõrd paralleelselt ei saa ehitada ka peatänavat, sest see sulgeks täielikult liiklusele kogu kesklinna, on linnal kavas kõigepealt ehitada valmis kolm eelmainitud projekti ning siis projekteerida peatänav.

Kõlvart kinnitas, et peatänava kontseptsioon – eelistada kergliiklust ja ühistransporti – pole muutunud, kuid projekt tuleb koostada nii, et see arvestaks ka ülejäänud linnaruumi ning et vastupidiselt eesmärgile ei kannataks ühistransport.

Tallinna linna transpordikorraldaja Talvo Rüütelmaa ütles, et kuivõrd peatänava ideekonkursi võidutöö autorite poolt “koostöövalmidust polnud”, otsustas Tallinna linnavalitsus leida liiklusanalüüsiks uue partnetri ning pöörduti K-projekti poole.

Varem on pakutud, et peatänav võiks valmida 2021. aastaks.

Allikas: err.ee