Elamukinnisvara turg

Endine linnaarhitekt: peatänavaga saaks kohe edasi minna

10.07.2019KinnisvaraBlog

“Kahtlemata on võimalik minna edasi peatänava projekteerimisega. K-Projekt on teinud ettepanekud, mida projektis teha, et tagada ühistranspordiliiklus vähemalt samal tasemel kui praegu või paremal tasemel. Need muudatused tuleks projekti sisse viia, sellisel moel on võimalik varem paika pandud ajakavaga edasi liikuda,” märkis ta.

Mändi sõnul on üpris selge, et linnavõim on otsustanud kergliikluse eelistamisest taganeda. “Jah, tänast (kolmapäevast – toim.) pressikonverentsi kuulates jäi küll selline mulje. Põhjusi tuleb otsida sellest, et suunda jalakäijasõbralikule ja majanduslikult edukamale Tallinnale on otsustatud edasi lükata,” rääkis ta.

Mänd märkis, et Tallinna kesklinn ei kannata enam välja autostumise kasvu. “Linn peab hakkama piirama autoliiklust kesklinna suunal ja kõik uued projektid peavad olema sellele eesmärgile allutatud,” ütles ta.

Võidutöö “Kevad linnas” üks autoritest Toomas Paaver ütles ERR-ile, et töö, mida arhitektid aastaid tegid, tugines linna poolt antud lähteülesandele.

“Mulje, mis (kolmapäevasest) pressikonverentsist jäi, oli, et linn on hakanud omaenda lähteülesandes kahtlema. Seda arutati juba enne arhitektuurikonkursi toimumist, et kas põhimõtteline lahendus, et trammid ja bussid ühel ühistranspordirajal, et kas see töötab. On järeldusele jõutud, et see on kõige optimaalsem lahendus,” rääkis ta.

Paaveri sõnul pole selles midagi kummalist, et linn on otsustanud oma kavatsuste järjekord muuta ehk ehitada enne peatänavat valmis Estonia puiestee süvendi, rajada Rävala puiestee läbimurde ja Vanasadama trammiliini. “Mis oli Kõlvarti jutus asjakohane, et linn peab tänavavõrgustikuga tegelema tervikuna ja mõtlema, kuidas see töötab. Tervikuga ei saagi tegelda arhitektid,” ütles Paaver.

Arhitekti sõnul saaks sama lahendusega, mis võidutöös esitatud, edasi minna ka viie aasta pärast, kui linn kavatseb peatänava projekteerimisega alustada.

Paaveri sõnul ei mõistnud ta aga linnavalitsuse kolmapäevasel pressikonverentsil kõlanud väidet, et võidutöö põhjal koostatud eskiislahendus muudab mõnes kohas Narva maanteel jalakäijatele olukorra halvemaks.

“Narva maanteel ei ole kuidagi võimalik jalakäijatele ruumi halvemaks teha. See on ebaõiglane väide. Praegu on seal kitsukesed kõnniteed, kus on kõigil halb olla, seda ei ole võimalik halvemaks teha,” ütles ta.

Allikas: err.ee